reklama
Miesto pre vašu tvorbu. Staňte sa súčasťou komunity
Silvia Sabová

Silvia Sabová

Bloger 
  • Počet článkov:  126
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Strapatá matka kričiaca z pivnice... Zoznam autorových rubrík:  Poviedky - bez cukruPoviedky - trochu cukruPoéziaAko si tu žijemeZo spomienokJobSúkromnéNezaradené

reklama

Súkromné

Prezúvanie a prežívanie

Silvia Sabová

Prezúvanie a prežívanie

"Tak, zvesiť vrecko z vešiaka, vytiahnuť papučky, vyzuť topánky, vložiť do vrecka topánky, obuť papučky, zavesiť vrecko na vešiak... Nie, ešte tam nemáš papuče... no... teraz môžeš zavesiť vešiak do skrinky..." Teda si stojíme s triednou učiteľkou môjho nádejne beznádejne strateného prváka. A len tak medzi rečou, ktorá (vzhľadom na Rychlé šípy v prevedení Vyškerenej tváre) trvá neprimerane dlho, prichádzame na to, že moja svokra (najsamlepšia to žena, akú táto planéta kedy nosila, a že sa má čo nanosiť) je jej bývala spolužiačka.

  • 11. sep 2007
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 565x
  • 3
Človek Milan

Silvia Sabová

Človek Milan

V tejto partičke ti rozhodne nepadali šestky. Dnes si zomrel a mne znovu zostalo iba skladať z písmen bolesť.

  • 21. nov 2006
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 087x
  • 11
Na čo slúži (m)

Silvia Sabová

Na čo slúži (m)

"Jéžišmárijá, dala by som si niečo sladké." Neváham, otváram svoj bezodný batoh o vonkajších rozmeroch tak dvadsať na dvadsať a vyťahujem päť rôznych druhov. Nech sa páči, na aký kto máte neodolateľnú chuť - mentolový, jahodový, plnený alebo radšej gumenného medvedíka? Rátate správne, menujem iba štyri, piate sa totiž vysypali z vrecúška, vylial sa mi na ne džúsik s nemožným končekom, z ktorého sa neviem ani za svet poriadne napiť.

  • 16. okt 2006
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 805x
  • 13
Keď anjel letí z motorky

Silvia Sabová

Keď anjel letí z motorky

Toto sa nemalo stať. A predsa sa stalo. Posledné správy hovorili o tom, že tvoj stav sa lepší a ja som im verila. Verila som, že stačí iba to, že na teba myslí také množstvo ľudí. Vyzerá to tak, že chcieť niekedy naozaj nestačí.

  • 11. okt 2006
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 522x
  • 4
Kolísanie

Silvia Sabová

Kolísanie

Niekedy nám musí niekto povedať, kde máme uchopiť veslá. Kde máme spustiť kotvu a kde sú silné prúdy, ukázať miesta, kde dobre berú ryby, kde sa dá okúpať a kde číhajú žraloky.

  • 2. okt 2006
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 608x
  • 4
reklama
Dow(nová) kamarátka

Silvia Sabová

Dow(nová) kamarátka

"A ona ti tam sedí na tom rohu furt jak taká lokša. Tej sa móžeš pýtat doaleluja a kuká na teba jak sprostá. Vóbec ništ nepoví."

  • 14. aug 2006
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 846x
  • 13
Z riekanky

Silvia Sabová

Z riekanky

(prší, prší dáždiček) Ktože to povedal tú najmúdrejšiu pravdu na svete? Keď prší, tak leje. A nech sa deje, čo sa deje, nič nové sa neudeje.

  • 4. aug 2006
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 158x
  • 1
Stanica nádej

Silvia Sabová

Stanica nádej

Tak ste stále tam. A ja tu. (A stále žijem svoj smutno-veselý život, robím na svet opičky, cerím naň zuby a skáčem zo stromu na strom.)

  • 25. júl 2006
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 321x
  • 6
Nie je TEN čas

Silvia Sabová

Nie je TEN čas

Je pravda, že veľa vecí zo svojho destva si napamätám (a to, čo si pamätám, nestojí za to, aby som sa to snažila vydolovať zo zásuvky vecí, na ktoré chcem zabudnúť), ale práve v tejto chvíli mi ušami pretekajú slová.

  • 29. jún 2006
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 068x
  • 11
Kam

Silvia Sabová

Kam

(vedz popredu, drahý priateľu, ktorý tak, ako ja, hľadáš zmysel - celé je to nezmysel...)

  • 14. jún 2006
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 121x
  • 7
reklama
Z najhlbšej diery čierneho pekla duše

Silvia Sabová

Z najhlbšej diery čierneho pekla duše

Ako dlho trvá, kým človek pochopí? Ako často mu treba zopakovať jednu jedinú jednoduchú vetu? (nenávidím ťa...)

  • 3. jún 2006
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 951x
  • 17
Prvý druhý

Silvia Sabová

Prvý druhý

Sedím v hline. Nestarám sa, že tie krásné béžové nohavice už nikdy v živote nevyperiem. Palmexolapkou zaháňam bicepsového mysteriózneho muža, ktorý mi poletuje okolo hlavy a neodbytne tvrdí, že preniká do vlákien.

  • 4. máj 2006
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 282x
  • 10
Tvoj dom voní

Silvia Sabová

Tvoj dom voní

Potichu sa zakrádaš, zhrbená rokmi, (od vrchu sa zmenšujem, od spodu derem) vždy keď na chvíľu nechám svoje myšlienky rozplývať sa v tichu.

  • 20. apr 2006
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 248x
  • 6
Malý svet

Silvia Sabová

Malý svet

Krik, smiech, dupot a plač sa miešajú do jednej (takmer jarmočnej) zvukovej kulisy.

  • 19. apr 2006
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 299x
  • 2
Gýč

Silvia Sabová

Gýč

Babka vždy vravela, že má dvor síce malý, ale zato vysoký. Až do neba. A plný vône, ktorá si neúprosne razila cestu z kuchyne každou škáročkou. Miestu našich letných prázdnin kraľoval sadrový trpaslík, pre jedného opacha, pre iného atrapa. My sme mu so sestrou hovorili Teofil.

  • 6. apr 2006
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 492x
  • 30
reklama
Karma mojich článkov

Silvia Sabová

Karma mojich článkov

Týmto vyzývam všetkých, ktorí čítajú moje články, aby si každý prečítali aspoň dvakrát a dobre si rozmysleli, či sa im naozaj páčil. V opačnom prípade, prosím, na karmu, neklikajte. Tiež by som uvítala, keby ste mi do dikusie uviedli, prečo ste na karmu klikli. Aby som viac nemusela čeliť obvineniam zo strany niektorích blogerov, že podvádzam. Ďakujem.

  • 5. apr 2006
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 126x
  • 34
Nie je to vždy ľahšie

Silvia Sabová

Nie je to vždy ľahšie

Keďže môj prvorodený ani týždeň po termíne neprejavoval záujem prísť na tento svet, odviezol ma manžel 30. decembra (na Silvestra som rodiť nechcela) do pôrodnice. Bolo krásne slnečné popoludnie a on sa mi smial, že si idem ako na výlet. Vyvolali mi pôrod a za dve hodinky už som sa pozerala do pokrčenej tváričky syna. Bolesti sa dali prirovnať k menštruácii a tak som vyhlásila, že radšej budem každý deň rodiť, ako by som si mala dať trhať zuby.

  • 4. apr 2006
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 335x
  • 6
Vitaj v kaviarni

Silvia Sabová

Vitaj v kaviarni

Keď si stála na tej najvrchnejšej skale, vyzerala si dosť úboho. Ako anjel s ostrihanými krídlami. Zdalo sa mi, že sa ti každú chvíľu pošmykne noha a tvoje krídla ťa tentokrát nezachránia. Videla som ti v očiach toľko bolesti, až som bola rada, že si pre svoju pravdu liezla tak vysoko. Utrpenie zblízka by ma zranilo a ja chcem mať svoje krídla pekné, pierko pri pierku.

  • 3. apr 2006
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 023x
  • 4
Porcia na tanieri života

Silvia Sabová

Porcia na tanieri života

Som úplne obyčajná žena. Nie som ničím výnimočná. Nevynikám skvelými schopnosťami v žiadnej špecifickej oblasti. Žijem úplne obyčajným životom miliónov iných matiek a manželiek. Nevidím si za okraj svojho rozbrýzganého taniera, ako mi napísala jedna moja "obdivovateľka".

  • 2. apr 2006
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 342x
  • 9
Ženy, maternica nie je zub

Silvia Sabová

Ženy, maternica nie je zub

"Nemám pre teba dobré správy." Môj, na Slovensku vyštudovaný a potom aj vyženený gynekológ, každému tyká. Tvárim sa tak normálne, teda nijako. Koniec-koncov, čakala som to, už keď som vybrala na cytológiu. (Prečo som ho neposlúchla?) "Prečo si ma neposlúchla?" Nemám odpoveď. Nebudem sa vykrúcať. On sám dobre vie, že som sa na to jednoducho vykašľala. S rakovinou je to ako so zubami. Keď nebolí, nejdem.

  • 31. mar 2006
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 6 029x
  • 17
reklama
SkryťZatvoriť reklamu