reklama

Bez stresu

"Čo sa stalo?" "Mário spadol do jamy." Mário: "(píííííííp)!!!" Dívam sa do dverí, prichádza de Peyrac, cítim sa pritom tak trochu romanticky, ako de Sancé de Monteloup. Každé koleno má do inej svetovej strany.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (3)

"Ako si tam, prosím ťa, mohol spadnúť?", pýtam sa."Som zabudol, že tam je, (píííííííp)."Intenzívne prikyvujem, aj keď ani trochu nechápem, ako môže chlap spadnúť do niečoho, čo pred desiatimi dňami vykopal a pred necelými desiatimi minútami vyporfixoval. Mário (rozumej náš priateľ a rodinný nepriateľ zároveň) je nejaký bledý, trasie sa a tvrdí, že mu nič nie je a to sa rozchodí. Ponúkam mu čaj a letím na internet zistiť, ako sa mám zachovať v prípade šoku.Nepodávajte tekutiny. Neskoro. (Píííííp.)Mário si líha, dostáva farbu, začína hýbať nohou a tvrdohlavo odmieta ísť na pohotovosť. Pokračujem v priväzovaní zlatých mašličiek na okná. Je to paráda."No, a Vianoce mám v (píííííííp)! To musia byť akurát teraz, keď mám nohu v (tom istom)?" Angelika by ho okašľala."Musel si tam padať pred Vianocami?" Tie zlaté sa mi už nepáčia, fuknem tam ja radšej červené. Aj deti majú v okne červené "muchotvárky". Pekne si to zladím."Kde mám červené mašličky?", započúvam sa do vlastného hlasu, ktorý znie z hlbín perináka záhadne. Vyleziem von, prekročím sklenené ozdoby, ktoré sa nebezpečne povaľujú na kope plastových a slamených ozdôb, prepletiem sa horou reťazí, odsuniem z cesty trojčasťový stromček, ktorý vyzerá takmer ako živý (aj keď momentálne ešte páchne stuchlinou) a idem sa pána manžela spýtať osobne, pretože sa práve snaží nakopnúť náš satelit."Až to bolo to v tej zelenej krabici, tak som ich vysypal vonku na stôl, suseda chcela niečo na koláče," máva na mňa zo strechy. "Ako je Máriovi?"Pozriem smerom k oknu. "Nevianočne."Zato moji psi sa majú úplne super. Práve dokončujú tvarovanie poslednej červenej stužky. Vyzerá abstraktne.Rezignujem a vraciam sa dnu. Nakoniec, na oknách predsa nemusí nič visieť. Hlavne, že je pohoda.Joffrey stene na gauči, satelit nejde, pretože manžel nakoniec doskokopádoval zo strechy na zem a má ruku tam, kde Mário nohu, psi majú hnačku, deti počas mojej chvíľkovej neprítomnosti rozbili 4 sklenené gule a skrivili stojan na stromček.Zabudla som kúpiť cesnak a tragicky mi po desiatich rokoch verného slúženia zahynula chladnička. Píííííííííp.Ale do Vianoc je ešte ďaleko. V pohodičke....

Silvia Sabová

Silvia Sabová

Bloger 
  • Počet článkov:  126
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Strapatá matka kričiaca z pivnice... Zoznam autorových rubrík:  Poviedky - bez cukruPoviedky - trochu cukruPoéziaAko si tu žijemeZo spomienokJobSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu