reklama

Anjel

Mala som priateľku. Bola o rok staršia ako ja a chodili sme do rovnakej školy. (Vyzerala ako anjel.) Adoptoval si ju starší pár, ktorý nemohol mať vlastné deti. (Adoptovali si anjela.) Domov sme mávali spoločnú cestu a tak sme chodievali skratkou popri trati, debatujúc o všetkom možnom z trochu inej stránky, ako spolužiaci kráčajúci v skupinke za nami. (Viedli sme také anjelské debaty.)

Písmo: A- | A+
Diskusia  (8)

Jedného dňa som s ňou nešla. Ráno som sa dozvedela, že je mŕtva. Zrazil ju vlak. O tri dni bude pohreb a ja, ako jej najlepšia kamarátka, jej mám recitovať nejakú vlastnú báseň na rozlúčku. Nad truhlou, ktorá musela byť z pochopiteľných dôvodov zatvorená.(Báseň pre anjela.)Celé tri dni som strávila usilovným lepením slov, ktoré by najlepšie vystihovali to, čo sa vlastne ani vystihnúť nedalo. Ako sa dala slovami zmierniť bolesť rodičov, známych a mňa samej?Cintorín bol plný ľudí. Zámych aj neznámych.(Poďte sa všetci pozrieť, dnes budú pochovávať anjela.)Postavila som sa k truhle a chcela som začať čítať. Nedalo sa. Možno práve to zavreté veko na truhle na mňa zapôsobilo dojmom neskutočnosti a na jednu chvíľu som si myslela, že sa prebudím.(A anjel bude stále pri mne.)Všetci sa na mňa pozerali a ja som stála a zízala na tú truhlu.Všetci čakali.Premohla som sa a, prehĺtajúc slzy, som odrecitovala báseň, z ktorej si dodnes nepamätám ani slovo.Známy mi povedal, že to bol najhorší a najkrajší prednes, aký kedy odo mňa počul.Mala som priateľku. Takú, na akú sa nezabúda.Dúfam, že sa dostala medzi svojich.(Anjelov.)

Silvia Sabová

Silvia Sabová

Bloger 
  • Počet článkov:  126
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Strapatá matka kričiaca z pivnice... Zoznam autorových rubrík:  Poviedky - bez cukruPoviedky - trochu cukruPoéziaAko si tu žijemeZo spomienokJobSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu