reklama

Radšej dvoch

"Žltú!", pýta si nadrozmerne reklamovaný nadrozmerný kopček zmrzliny môj syn. "Tá je banánová," upozorňujem, pretože nemám rada zmrzlinu. "Tak teda žltú, túto, túto chcem, môžem dve?", obracia sa na mňa so psím pohľadom. "Malú citrónovú," hlásim, pretože naozaj nemám rada zmrzlinu.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (14)

Staršieho si zobrala babka a ja (v sladkej perspektíve nadchádzajúcich dní bez bitiek a hádok bratskej lásky v plnej fáze rozkvetu) som sa rozhodla na zmrzlinovo-džúsovo-okoliespoznávajúcu vychádzku."Jeden džúsik a ideme.""Jéj, aha, mami, je tu strýco aj s Veronikou, môžeme ísť na hojdačky? Prosííííím!", žltá končí v mojej dlani."Na desať minút," už popredu rátam dvadsať. Pre istotu.Na chvíľu sa strácam v manželovej rodine, ako slnko zapadá, začínam mať pocit, že v našej obci sú všetci jedna veľká rodina, syn behá šťastný a obdarovaný, ja hľadám nápis Únikový východ."Prepáčte pani, to je Váš syn?," osloví ma mladý muž."Áno," hovorím s úsmevom."Treba to zaplatiť.""Čo?"Začínam nechápať."No prišiel k baru a nabral si sladkosti.""Ale veď šiel so strýkom," bránim sa, platiac za nehoráznu kopu sladkých vreteníc."No to ja neviem, ale ten pán si objednal pivo a šiel na záchod."Balím syna aj lepkavých hadov a postrkujem ich na smer domov.Nebaví sa so mnou... Syn. Sladkosti neprotestujú, len sa mi ticho topia v ruke, už aj tak lepkavej od roztopenej citrónovej.Ešte chvíľu zastavujem pred domom kamarátky, kosí trávu, tak čonové a akoideživot a také tie babské reči.A krucipisekhimlalelujafixlaudon: "Jakub, prečo cikáš ujovi na auto!?""Značkujem si terén. Babka hovorila, že to tak robia psíci, a čo opišajú, to im patrí." A nevinné psie oči k tomu. Kamarátka sa smeje, až jej kosačka v rukách vibruje, ja nahadzujem pohľad matky týranej dieťaťom.Neželám si nič iné, len aby sa vrátil starší syn a mladší sa prestal nudiť...

Silvia Sabová

Silvia Sabová

Bloger 
  • Počet článkov:  126
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Strapatá matka kričiaca z pivnice... Zoznam autorových rubrík:  Poviedky - bez cukruPoviedky - trochu cukruPoéziaAko si tu žijemeZo spomienokJobSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu